torsdag 24 februari 2011

Jag behöver smakråd!






Ni vet den där stringhylla-väggen som jag har tjatat så om. Den är på G, med stora steg. Börjar få till det riktigt bra. Men sen häromdagen körde jag fast. Rejält. Centrerat ovanför stringhyllorna kommer jag att sätta upp totalt 17 foton, i varierande storlek, (alla i de HÄR snygga ramarna från IKEA), på barnen och andra Nära & Kära. Från tillfällen som man så gärna vill komma ihåg. Ni vet härliga semesterbilder, första stegen, firande och så vidare. 

Den här väggen är det första man möter, när man kommer in i vår lägenhets sällskapsytor, dvs i vardagsrummet som är 60 kvm stort (sett från hallen).
Jag vill inte att fotona ska sticka ut för mycket, utan smälta in ganska så bra, med allt annat. Vi har ingen plain IKEA stil här hemma, utan vi har försökt få till en härlig blandning av gammalt och nytt. Har riktigt härliga kontraster, med en bas i vitt.

Men i vilken stil ska fotona gå? Jag gillar den nedersta riktigt mycket. Lite shabby över det hela, blir så där lagom. Lite mer som en tavla. Tyvärr är ju inte min man av samma åsikt. Så jag började tänka om lite, men kan fortsatt inte bestämma mig. Så jag tänkte helt enkelt fråga Er :-)


Vilket av de tre översta fotona hade Du valt? Den i färg? Den svart-vita? Eller den som är lite mer gammaldags, lite shabby? Lämna gärna Ditt svar i en kommentar nedan eller inne på Facebook :-)
Dags att fortsätta här. Dagarna bara rullar på. Har börjat varje morgon med en timme på gymmet, riktigt skönt! Äntligen är jag på gång igen! Sen får vi bara hoppas att det fortsätter så ;-)

Händer massa annat spännande just nu med, om någon dag eller så kommer jag även ha möjlighet att skriva lite mer privat om det, här inne:-)

Hoppas Ni alla har en underbar dag!





Ps. Vill även Du fixa till ett gammaldags utseende på Dina foton, ja Ni vet så de blir lite mer Shabby, precis som den sista bilden ovan, så kan jag tipsa om den HÄR sidan. Ett super smart GRATIS verktyg! Dock får man inte tillbaka bilderna i högupplöst form, dvs de duger inte att skriva ut/skicka in för print. Men jätte fint om man ex vill pryda sin blogg med lite fina foton :-)