tisdag 1 mars 2011

Utvecklingsmöjligheter :-)



Den här veckan började bra, med två sjuka barn här hemma. Båda har åkt på en rejäl dos av en riktigt elak hosta, jätte trist. Men förhoppningsvis är de snart uppe på banan igen, så att vår vardag kan gå tillbaka till det normala.

Eller normala vet jag inte fall vi kan kalla det för. För nu händer det lite här, ja Ni vet det där som jag har hänvisat till i ett par inlägg. Jag ska byta jobb! Så de närmaste veckorna är inget som det brukar vara. Men det gör inget. Inget alls om jag ska vara ärlig. Hela hösten gick jag och våndades på mitt gamla jobb. Kände hur jobbet tog över mer och mer av mitt liv. Tillslut kände jag mig kvävd. Jag älskar att jobba, bokstavligen, men under rätt förutsättningar. Och när det hela tillslut även började påverka mitt privata liv, var det dags.

Vårt gemensamma mål här hemma för 2011 var livsstilsförändringen. Mitt eget var att byta jobb. Jag satte igång och uppdaterade mitt CV de första dagarna under det här året. Sökte några jobba, hade även lyckan att få komma på intervjuer på alla sökta. Och nu står jag här, knappa 2 månader och allt är klart (sedan någon vecka tillbaka)!  Underbart!

Men det var tufft även under resans gång. Några val skulle göras. Man vill så mycket, men framför allt vill man det rätta. Ni vet verkligen få möjligheten att jobba med det som man vill, men även samtidigt få möjligheten att utvecklas i jobbet, både på kort såväl som på långsikt. 

Men nu är jag där. Och det känns riktigt bra! En ny glöd inom mig har tänts. Och ett lugn. En ro. Är så glad över att jag i julas lyssnade på min egen magkänsla och tog beslutet om att jag måste byta jobb, för att själv få må bra. För att själv ge mig den möjligheten att få jobba med det jag vill, samtidigt som jag har alla möjligheter i världen att få utveckla mig själv, på alla plan :-)

If you really want to do something, you will find a way. If you don´t, you will find a excuse.
Till annat då. Nu börjar min mapp här på skrivbordet svälla över av foton på goda maträtter. Har insett att jag inte alls hinner publiceras nya inlägg, i den takt som vi/jag lagar mat här hemma. Men ska ändå göra ett bra försök, med att tömma mappen de närmaste dagarna. I söndags gjorde jag en helt fantastisk god Lasagne, fast så klart i en LCHF-tappning. Blev riktigt god! Tänkte jag skulle börja med den :-)

Trevlig dag!