fredag 11 mars 2011

Being happy


Idag vaknade vi upp till ett kök i kaos. Bokstavligen. Igår kväll laborerade jag i köket för fullt, i jakten på det perfekta LCHF Kanelbulle receptet. Blev några degar. Men till slut så satt den. Ganska så sent hade jag lyckas få 24 kanelbulle liknande skapelser. Lyckan var stor!

Så därför gjorde det inte så mycket, att få vakna till ett kök som såg ut som ett smärre världskrig. Vi får ta tag i det idag helt enkelt. Och allt annat som jag skulle ha hunnit med under veckan. Den här lediga veckan, innan jag börjar mitt nya jobb.

I måndags gjorde jag en lång lista över to-dos. Köksskåpen skulle sorteras och städas ur, alla garderober skulle få sig en genomgång, vinterkläderna i hallen skulle börja plockas bort, leksaker rensas och vår stora bestå i vardagsrummet organiseras. Men veckan bara försvann, fanns ju en miljon roligare saker som jag önskade göra. Som exempelvis att njuta av tiden med barnen och inte minst av livet. Tror jag fortsätter med samma koncept idag. Allt här i livet behöver ju inte vara perfekt jämt heller, för ärligt, vem kan det skada med ett lite organiserat kaos bakom alla skåp & dörrar, så länge som vi är lyckliga & mår bra?! :-)

Being happy doesn´t mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections.
Nu ska jag fortsätta morgonmysa med barnen här i soffan. Den ena är tröttare än den andra. Morgonmys är helt klart det bästa som finns! Och det där receptet på LCHF kanelbullarna, det kommer. Ska bara hinna föra över bilderna jag tog igår, välja ut en och föra över mitt handskrivna nerkladdade papper till datorn. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge;-)

Njuta av dagen!