söndag 23 januari 2011

Nya friska tag


Fröken Fru är tillbaka, med nya friska tag! Efter en alldeles för lång höst, har jag nu äntligen fått vila upp mig, tagit lite nya beslut och fått alldeles oförskämt mycket ny energi! Jag är efter noga övervägande, helt enkelt redo för att hosta igång den här bloggen igen :-)

Det kommande året här inne kommer att präglas av LCHF. På riktigt. Men även fortsatt om massor av annat smått & gott, som faller mig på läppen. Precis som vanligt. Det nya är att jag dock kommer bli mer privat. Dvs öppna på det där tunga locket, och även till stora delar berätta om vårt liv. Mitt liv. Här. Nu.

Bloggen kommer aldrig förvandlas till spotta-ut-3 inlägg/dagen-blogg, med ett innehåll av typen dagboksblogg. Ja Ni vet det där vanliga, om vad jag gjort idag, inlägg som till 75% är kryddade för att glamorisera ens vardag. För ärligt, hur många tror Ni egentligen alltid lever i en helt idyllisk-perfekta-världens-lyckliga-förhållandet-hemmet-barnen-jobbet vardag, 365 dagar/året?! ;-)

Utan jag kommer mellan mina recept, inredninginlägg, shoppingtips och annat smått & gott, varva med små anekdoter om mitt liv. Om såna där små vardagliga händelser som sätter spår. Som betyder något. Som kanske väcker en debatt? Men utan att hänga ut min familj. Mina barn. Min man. Och framför allt  kommer inläggen när tiden finns. Dvs ibland kommer det kanske ett inlägg varje dag, men ibland kanske det dröjer en vecka. Blir en svår balansgång att vandra, ska bli spännande att se var vi landar;-)

Men först ska jag ut och njuta av det underbara vädret. Av solen. Av barnen. Och sen så ska jag blogga.

Vi ses!