onsdag 2 november 2011

Frozzypack - Keeps your lunch cool and fresh

Bildkälla: http://frozzypack.se

Det här med matlådor är viktigt. Iallafall för mig. Har lite krav på den, eller kanske ganska så många?! En sak som jag verkligen har saknat, är en matlåda som håller maten fräsch hela förmiddagen, utan att behöva förvara den i ett kylskåp.

Så när jag för någon månad sedan sprang förbi Designtorget och hittade den här "lilla" pärlan, så blev jag förälskad! En kylmatlåda! Äntligen någon som förstår vilka behov jag har, var min första tanke.

Efter att ha provat den några gånger, så är jag dock inte lika begeistrad. Nog håller den min mat super fräsch hela vägen fram till lunch (och längre!), men däremot så väger den som bly :-(

Och när man allt som oftast ändå får släpa på en laptop, massor av papper och annat som upptar väskan en hel del i tyngd, så är inte de här extra grammen så välkomna. Alls. Så det var med sorg i hjärtat som jag lät min Frozzypack gå vidare.

MEN jag vill ändå ge Carolina Sundberg som kom på den här geniala idén, Frozzypack, en stor eloge! För den här underbara kylmatlådan behövs. Massor! I samma sekund som en annan lösning för det tunga locket finns, lovar jag att återkomma som en trogen kund :-)

Frozzypack kan Du online köpa hos bland annat Mika Design för 149 kr.

Ps. Hittade Mika Design´s blogg idag, jätte trevlig! Gillar när webb-butiker driver egna bloggar, med en personlig touch :-)