onsdag 30 mars 2011

Porslin i härliga färger & mönster








Ligger helt utmattad här i soffan ikväll. Har varit några intensiva dagar det sista. Och ibland så tar det bara slut. Är numera ganska så duktig på att lyssna av kroppens signaler, så idag tog jag en paus från alles. Strejkar helt enkelt ifrån allt vad diskning, tvätt och plock heter. Och jobb.

Hela kvällen tänker jag ligga här. Dricka lite te. Prata lite i telefon med en väninna. Och med största sannolikhet fortsätta surfa runt här på webben. Ta hand om mig själv med andra ord. Tanka mig full av ny energi :-)

Hittade bilderna ovan precis, inne på Falby. Har nämnt dem redan för någon månad sedan här inne. Älskar dem! Helt klart en värdig konkurrent till både GreenGate & Rice, som båda enligt mig, stigit aningens för mycket i pris, det senaste året. Ibland kostar det helt enkelt mer än det smakar ;-)

Är så sugen på att byta ut vårt tråkiga porslin här hemma. Allt går i vitt, beige och svart. Hur tríst som helst. Känns som om vi har fastnat i 2007 här hemma, om man kikar i våra köksskåp. Man skulle ha en härlig mix av alla färger & mönster, skulle ge innehållet i våra kökskåp en rejäl vitaminkick! Kanske man skulle passa på nu?! 

Priser på porslinet ovan: Tallrikar 60 kr/st, mugg/kaffe-mugg 40 kr/st, äggkopp 30 kr/st och skålen på liten fot kostar 60 kr/st, finns att köpas HÄR.