fredag 4 juni 2010

Ib Laursens Mynta-serie



Bara så där kommer ett inlägg ändå, mitt i all stressen. Satt nu ikväll och letade efter lite inspiration till vårt nya kök och sprang förbi de här sötaste vispskålarna i porslin, från Ib Laursens Mynta-serie. Precis hur fina som helst! Tänk känslan att få stå och vispa ihop en härligt, fluffig sockerkakssmet i de här, istället för de där super tråkiga plastskålarna. Bakupplevelsen blir utan tvekan lite härligare :-)

En vit eller rosa vispskål hamnade precis på min måste-köpa lista. Min kära lista växer stadigt, undra vad min man kommer att säga den dagen jag vågar visa listan för honom?!;-)

Syster Grön har i sitt sortiment vispskålarna i tre ljuvliga färger; rosa, vit och ljusblå - samtliga med cremefärgad insida. Och priset är endast 129 kr, ett fynd med andra ord!