torsdag 20 maj 2010

Assistent Orginal



Igår hade jag en minst sagt hektiskt dag. Om bara några veckor går jag på en tre månader lång härlig semester. En väldigt välbehövlig sådan. Tyvärr innebär det dock att jag de närmaste veckorna måste jobba en hel del. Alla pågående projekt måste hinna avslutas, så att jag med gott samvete får chansen att verkligen njuta av mina 90 dagar av ren och skär ledighet. Längtar! Så bloggen kommer bli lite lidande, men den som väntar på något gott, väntar ju aldrig för länge heter det ju så fint;-)

Mitt i alla den här jobbstressen så drömmer jag om vårt nya kök. Efter att i månader ha levt lite mer eller mindre kaosartat, med ett litet pentrykök innehållandes två kokplator och ugn till halva storleken av en vanlig, börjar jag längta i massor! Varje dag drömmer jag om det! Längtar efter att fritt kunna husera som jag vill, om att åter kunna få laga de mest kulinariska måltiderna, där halvfabrikat är ett minne blott;-)

Något som jag just nu suktar massor efter är en assistent. En ordentlig redig liten snygg leksak som klarar alles. Har hittat den här über snygga  nya Assistent® Original som sägs vara både mångsidig, driftsäker och som dessutom har ett stor tillbehörsprogram. Att den dessutom är riktigt snygg, ja att den blir som en liten juvel på köksbänken, minskar ju inte suget efter den.

Har någon av er provat den? En assistent kostar ju lite pengar, det är ett once-in-the-lifetime köp, så då vill man ju ogärna köpa grisen i säcken;-) Just den här juvelen ligger kring 5 000 kr i inköp, ja plus lite pengar till, för såklart vill man ha massor av härliga tillbehör med. För har man väl en assistent så vill man ju kunna nyttja den till fullo.

Får fortsätta suga på den här karamellen dryga månaden till. Men jag tar tacksamt emot Era recensioner och ev tips på vilken assistent som Ni har, i just Ert kök :-)