tisdag 18 maj 2010

Ljusstakar & Bröllop






Har nu ikväll suttit en bra stund i telefon med en blivande Brud. Alltid lika kul. Fram till för något år sedan var jag med och arrangerade några bröllop per år. Var super kul! Utan tvekan något som jag bara älskar. Tyvärr är det ju som med allt annat här i livet, man måste välja, man kan inte gör allt. Så även för mig. Så just den här roliga biten var något som jag fick börja prioritera bort, i förmån för något annat roligt.

Kanske var det just därför som jag blev så glad när just den här blivande Bruden ringde ikväll. En vän till en vän. Hon ville bolla lite idéer angående dukning osv. Jag som brinner för just det, gick ju igång på alla fyra;-)

Just de här tre bilderna var det som gav inspirationen till hennes kommande dukning.  Bordens dekoration till stor del kommer att gå i olika höjder på silverljusstakar. Tätt, tätt. Varvat med stora rosor i härliga färger. Tror det kommer bli jätte bra, tillsammans med alla glas, tallrikar, linneservetter och inte minst med de små söta favorserna som jag lyckades övertyga henne om att hon bara måste ha;-)


(Bild lånad från http://www.systergron.se/)

Älskar dekorera bord med ljusstakar. Gärna i olika höjder. Ger en så behaglig välkomnande känsla. Just de här i fattigmanssilver finns att köpas inne hos Syster Grön. Så snygga! Den mindre kostar den här veckan 99 kr (ord. pris 129 kr) och den stora kostar 129 kr (ord. pris 159 kr). Hamnar även de på min måste-köpa-lista, som ska verkställas så snart vi bor lite mindre kaosartat och med ett fullt fungerande kök igen, om en månad!